آیا خودارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟

آیا خودارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟

آیا خودارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟

خودارضایی از انحرافات جنسی رایج در میان افراد است که برای برطرف کردن نیاز جنسی توسط خود فرد به صورت غیر طبیعی صورت می‌گیرد این عمل گناه بزرگی محسوب می‌شود و از نظر پزشکی و روانپزشکی نیز می‌تواند عوارض زیادی را برای افراد در پی داشته باشد. معمولاً زمانی که صحبت از خود ارضایی می شود فکر فردا به سمت جوانان مجرد و بیشتر پسرها می رود اما باید بدانید که متاسفانه انجام این عمل در بین زنان و مردان متاهل و دختران نیز صورت می‌گیرد انجام خودارضایی توسط خود فرد می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد اما نتایج آن در افراد یکسان است . با بروز مشکلات زیادی آنها روبرو میکند عوارض خود ارضایی فقط به مشکلات جسمی محدود نمی‌شود و می‌تواند افراد را از نظر روحی و روانی نیز دچار آسیب کند انجام این کار بر روی ظاهرم و قدرت جسمانی نیز تأثیر زیادی به جا می‌گذارد همچنین تاثیر بر روی میل جنسی و داشتن رابطه سلامت جنسی فعلی و آینده نیز تاثیرگذار است. همچنین در مواردی می‌تواند باعث افسردگی پرخاشگری و دیگر آسیب های روحی روانی نیز شود شاید برخی افراد بعد از چند سال مشغول انجام این کار باشند و هیچ گونه عوارضی را برای آنها در پی نداشته باشد. این به این معنا نیست که خودارضایی برای آنها عوارضی ندارد و فرد می‌تواند برای هر مدتی که دوست داشت و به انجام این کار بپردازد .چراکه عوارض آن دیر یا زود بالاخره خود را نشان می‌دهد در این مقاله قصد داریم نگاه کاملی و عوارض جسمی و روحی این کار زشت و ناپسند در مردان و زنان بپردازیم عوارضی که شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید و عدم اطلاع بتواند بر روی زندگی فعلی و آینده شما تاثیر گذار باشد و شما را دچار مشکلات زیادی بکند.
ریزش مو می‌تواند عوامل زیادی داشته باشد که طبق تحقیقاتی که صورت گرفته که از آنها می‌تواند خودارضایی باشد بدین ترتیب باید هر فرد که بداند که خود ارضایی چیست و چه ربطی به ریزش مو دارد تا بتواند از بروز این مشکل جلوگیری کند .
معمولاً به هر عملی که باعث می‌شود شخص برای ارضای جنسی از طریق غیرطبیعی انجام دهد را به آن خود ارضایی گفته می‌شود و به شکل مختلف و با استفاده از وسایل مختلفی می تواند انجام گیرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل

خودارضایی چیست؟

بسیاری از افراد تعریف دقیق و درستی از این خود ارضایی را نمی‌دانند  پس ممکن است مدت ها  به این عمل  بپردازند. اما تحریک دستگاه تناسلی توسط فرد دیگر بدون اینکه دخول صورت گیرد نیز می تواند باعث خودارضایی می‌شود.

چرا افراد خودارضایی را انجام می دهند؟

خودارضایی در زنان و مردان در رده‌های مختلف می‌تواند صورت گیرد بنابراین می توان گفت که تنها دلیل دسترسی نداشتن به شریک جنسی و عدم رضایت از رابطه جنسی از چرا که ممکن است فرد از زمینه خیلی پایین‌تر به انجام این کار بپردازد معمولاً در بزرگسالان نیز عدم رضایت از رابطه جنسی نداشتن امکان ازدواج عدم دسترسی به شریک زندگی و عدم آگاهی کامل در خصوص رفع نیازهای جنسی همسر ی هستند که افراد به این کار روی می‌آورد .
اما در کودکان نیز ممکن است با دیدن یک فیلم و برخی آزارهای جنسی مقدمه برای انجام این کار باشد در بعضی موارد نیز قبل از ازدواج افراد به این کار می پردازند و به آن اعتیاد پیدا می‌کند.  بنابراین حتی در صورت رضایت از رابطه جنسی ممکن است هر چند وقت یکبار به انجام این کار بپردازد و معمولاً افرادی که رابطه جنسی سالمی را برقرار می‌کنند می‌توانند پس از اتمام این رابطه هم از نظر جنسی و هم از نظر روحی در شرایط نرمالی قرار گیرد . زیرا با انجام یک رابطه جنسی ناقل های عصبی و همچنین هورمونهای جنسی در مغز کاهش پیدا می‌کند و به جای این هورمون ها ، هورمون  های کورتیزول و پرولاکتین تولید می‌شود و میزان آرامشی که بعد از رابطه جنسی سالم قرار می شود زیاد است . زیرا در این موارد افراد هم از نظر جسمی و هم از نظر فکری به تعادل رسیده است این موضوع باعث می‌شود تا فرد برای مدت طولانی دیگر نیاز به رابطه جنسی نداشته باشد پس از یک جرقه پایدار و سالم از نظر جنسی در زندگی او حاکم می‌شود.  اما معمولاً افرادی که بر جامعه خودارضایی می پردازند از نظر جسمی ارضا شدن اما از نظر روحی هنوز هم تشنه رابطه هستند در نتیجه نیاز مداوم به این عمل باید در فواصل کوتاه صورت گیرد.  چنین افرادی به سرعت دست ب  کار می شود و به دنبال آن مشکلات زیادی از جمله ریزش مو را برای آنها در پی خواهد داشت.

خودارضایی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل – خودارضایی

عوارض جسمی خود ارضایی در مردان و زنان

هیچ گونه تفاوتی میان چگونگی انجام این عمل وجود ندارد و در هر صورت برای بدن انسان می تواند مضر باشد معمولاً مجرد های زیر ۲۵ سال بیشتر  به چنین کاری می شود اما این بدان معنا نیست که افراد با سن بیشتر از ۲۵ سال و یا متاهل ها به انجام این کار نمی پردازند به این ترتیب خود ارضایی را می‌توان یکی از عمل های ناپسند در جوامع مختلف دانست معمولاً یکی از عواقب اصلی خود ارضایی ریزش مو از البته خود خود ارضایی باعث اختلال در حافظه توانای جنسی افسردگی ضعف بدن عدم تمرکز و غیره نیز می‌شود

  • زیاد شدن عطش جنسی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که خود ارضایی مانند رابطه جنسی طبیعی می‌تواند باعث کنترل میل جنسی شود اما باید بدانند که اینطور نیست در طول یک رابطه همه چیز به صورت طبیعی پیش می‌رود در واقع فرد به طور طبیعی تحریک و در نهایت ارضا می شود بنابراین بدن می‌تواند خود را با رابطه جنسی  وفق دهد و فرد برای مدت دیگری به این رابطه نیاز نداشته باشد در  خود ارضایی تحریک جنسی به صورت مصنوعی صورت می‌گیرد و فرد در نهایت به اوج لذت می رسد که شاید هیچ‌گاه در یک رابطه جنسی را تجربه نکرده باشد به همین دلیل تکرار این عمل نه تنها کمک کردن میل جنسی نمی شود بلکه آن را نیز افزایش می دهد در نتیجه افزایش بیش از اندازه فردا مجبور به تکرار می‌کند که به آن اعتیاد پیدا می‌کند.

  • ارضا نشدن در رابطه جنسی طبیعی

از آنجایی که خود ارضایی نیاز جنسی را به صورت مصنوعی برطرف می‌کند و خیلی سریع تر از پازل هیجان جنسی و لذت را تجربه می‌کند این موضوع مربوط به دفعات اول خود ارضایی از و پس از مدتی فرد برای رسیدن به اوج اولیه و لذت زیاد تعداد دفعات خودارضایی را افزایش می‌دهد در یک رابطه طبیعی معمولا فشار و تحرکاتی که وسایل مصنوعی ایجاد می‌کنند وجود ندارد و در نتیجه فرد به لذتی که در خودارضایی تجربه کرده نخواهد رسید در نتیجه دیگر رابطه جنسی برای او لذت بخش نخواهد بود.

  • شرطی شدن ارضای جنسی

ممکن است شخص خودارضایی را با استفاده از وسیله خاصی و یا روش خاصی انجام دهد و تنها هنگامی که در آن وضعیت قرار می گیرد به اوج لذت جنسی می رسد ممکن است امکان فراهم کردن این شرایط در رابطه جنسی طبیعی وجود نداشته باشد و در نتیجه فرد شرطی شدن و تنها رسیدن به اوج لذت جنسی می داند و نمی تواند از رابطه جنسی خود لذت کامل را ببرد.

  • سرد مزاجی جنسی

عدم رضایت از رابطه جنسی طبیعی و نرسیدن به اوج لذت کم‌کم باعث می‌شود که تمایل فرد به برقراری رابطه جنسی کمتر شود و در نتیجه دیگر شریک زندگی  باعث سرد مزاجی جنسی می‌شود و در نهایت مشکلات زیادی در زندگی زناشویی ایجاد می‌کند.

  • کاهش انرژی و ضعف جسمی

در حالت طبیعی مردان پس از انزال و زنان پس از ارگاسم در رابطه جنسی احساس خستگی دارند و نیاز به استراحت پیدا می‌کند یک رابطه جنسی معمولی در چند روز یکبار صورت می‌گیرد و بنابراین فرد زمان کافی را برای جبران انرژی  دارد  اما یک فرد ممکن است.  در طی روز چندین بار به انجام خودارضایی بپردازد در نتیجه انزال و ارگاسم چندین بار در طول روز رخ می‌دهد و انرژی زیادی را از دست می‌دهد این کار باعث می‌شود که بدن فرد نتواند انرژی از دست رفته را جبران کند و در صورت تکرار مداوم دچار ضعف جسمی و خستگی می‌شود به علاوه فرد در طول روز احساس خستگی جسمی و روحی زیادی می‌کند و استراحت نیز می‌تواند این احساس را برطرف کند.

  • لاغری 

لاغری از عوارض مستقیم خود ارضایی نیست اما می تواند تکرار زیاد خود ارضایی و اعتیاد به آن باعث لاغری می‌شود در بخش قبل گفتیم که خودارضایی انرژی زیادی را می‌گیرد و باعث ضعف قوای جسمی می‌شود در صورتی که فرد به اندازه کافی مواد مغذی مورد نیاز را به بدن رساند این ضعف جسمانی باعث لاغری می‌شود البته در صورتی که فرد به تعداد دفعات زیاد در روز به انجام این کار بپردازد قوای جسمی و به شدت لاغر می‌شود.

  • احساس سوزش در ناحیه تناسلی

معمولا خودارضایی بیش از حد باعث احساس حساس شدن پوست ناحیه تناسلی می شود و حساسیت می تواند باعث سوزش و خارش شود ممکن است که خود ارضایی باعث ایجاد حساسیت پوستی در ناحیه تناسلی شود.

  • ایجاد عفونت و قارچ

این مشکلات مربوط به افرادی است که از وسیله های خاصی برای انجام این کار استفاده می‌کنند و بعد از تمام شدن وسایل را به خوبی  تمیز نمی کند و ناحیه تناسلی را نمی‌شوید وجود میکروب و باکتری روی این وسایل باعث تحریک می شود و می تواند باعث ایجاد عفونت و قارچ در ناحیه تناسلی شود عدم توجه به این موارد باعث گسترده شدن عفونت و مشکلات دیگر می‌شود.

  • ریزش موها

ریزش مو یکی از شایع‌ترین عوارض خودارضایی است ریزش مو در اثر خودارضایی معمولا از نواحی کناره سر آغاز می‌شود و سپس به دیگر نقاط افزایش پیدا می‌کند علت این  به هم خوردن بین هورمونها است با انجام خودارضایی مقدار هورمون های جنسی در بدن افزایش پیدا می‌کند و تعادل هورمون ها به هم می‌خورد این موضوع باعث ریزش مو میشود علاوه بر آن خارج شدن مایع منی از  بدن مردان باعث خارج شدن مواد مغذی از بدن می‌شود که انجام زیاد خود ارضایی بدن جبران این مواد از دست رفته را ندارد و در نتیجه مواد معدنی به قسمت‌های دیگر بدن از جمله موها نمی رسد که این امر باعث ریزش مو میشود.

خودارضایی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل – خودارضایی

علت بروز ریزش مو در اثر خودارضایی

یکی از شایع‌ترین عوامل ریزش مو عدم تعادل بین هورمون های بدن از یکی از مشکلاتی است که با انجام عمل خودارضایی در بدن به وجود می آید کم و زیاد شدن هورمون ها می تواند به هم خوردن تعادل بین آنها را به وجود آورد به همین دلیل معمولاً یکی از مهمترین دلایلی که می‌تواند باعث ریزش موی ناشی از خود ارائه شود.  عدم تعادل بین هورمون ها است و معمولاً بدن برای تولید هورمون تستسترون و همچنین اسپرم نیاز به مواد مغذی و معدنی دارند معمولاً این مواد با ریزمغذی‌ها از طریق غذا ها برای بدن تامین می شود و انجام خودارضایی معمولاً این ریزمغذی‌ها از بدن خارج می‌شود و برای جایگزین کردن آن ها نیاز به زمان زیادی می باشد .

با توجه به اینکه اغلب افراد به خود ارضایی ممکن است اعتیاد پیدا کند و در فواصل کوتاهی  ب انجام این کار بپردازند و در نتیجه بدن فرصت کافی برای تامین ریزمغذی ندارد و با کمبود مواد معدنی مواجه می شود که یکی از دلایلی است که می تواند باعث ریزش مو شود از جمله مواد معدنی و ریز مغذی ها می توان به ویتامین e منیزیم  روی کلسیم و غیره اشاره کرد به این ترتیب معمولاً افرادی که به هر علتی خود ارضایی را انجام می‌دهند و برای جلوگیری از ریزش مو باید از طریق مکمل های مناسب و رژیم غذایی مخصوص این مواد و ویتامین را به ما برساند. از ریزش مو جلوگیری کند.

عوارض جسمی خودارضایی (مخصوص آقایان)

به دلیل تفاوت نحوه خود ارضایی در مردان و زنان برخی عوارض خودارضایی تنها برای مردان و برخی دیگر برای زنان رخ می‌دهد به همین دلیل در بخش جداگانه و عوارض آن اشاره می کنیم

  • دردهای استخوانی

معمولا پس از انزال در مردان  مایع منی هم از بدن آنها خارج می‌شود در صورت برقراری رابطه جنسی و ارضا شدن به صورت طبیعی عادی و قابل جبران است اما در صورتی که فرد از طریق خودارضایی میل به انجام آن دارد قابل جبران نخواهد بود. چرا که ممکن است مردان در روز به انجام این کار بپردازند و بدن فرصت کافی برای جبران کلسیم از دست رفته را نداشته باشد از آنجایی که هست یا ماده اصلی برای محکم کردن استخوان ها و حفظ سلامت آنها به شمار می‌رود دفع بیش از اندازه آن باعث ضعیف شدن آنها می شود در نتیجه مردانی که خود ارضایی انجام می‌دهد.
بعد از مدتی به خصوص کمردرد را تجربه خواهند کرد.

  • بی اختیاری ادرار

خود ارضایی در مردان باعث تحریک پروستات می‌شود و در نتیجه  پس از مدتی اندازه پروستات آنها را بزرگ میکند و فرد دچار بی اختیاری ادرار می شود تغییر اندازه پروستات باعث بروز مشکلات جنسی نیز می‌شود در برخی موارد تحریک بیش از اندازه آلت تناسلی در اثر خودارضایی باعث ایجاد سرطان پروستات میشود.

  • شکستگی آلت تناسلی

این مشکل یکی از نادرترین عوارض جسمی خود ارضایی است اما احتمال آن وجود دارد این مشکل معمولاً در اثر برخورد الت تناسلی با یک جسم  سخت و یا مالش غیرطبیعی به وجود می آید شکستگی الت تناسلی درمان آن با جراحی اورژانسی صورت می گیرد.

  • بیماری پیرونی

این بیماری یکی از عوارض نادر خودارضایی است بیماری باعث ایجاد پلاک و کوتاه شدن آلت تناسلی در مردان می شود معمولاً بیش از اندازه الت تناسلی باعث بروز آمدن این بیماری می‌شود در خود ارضایی نیز فرد بیشتر از حالت طبیعی آلت تناسلی را  تحریک می‌کند در نتیجه احتمال بروز این بیماری در خود ارضایی در طولانی مدت وجود دارد.

خودارضایی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل – خودارضایی

عوارض جسمی خودارضایی (مخصوص خانم ها)

  • آنورگاسمی

آنورگاسمی به معنای نرسیدن به ارگاسم در حین رابطه جنسی از این یکی از شایع‌ترین عوارض خود ارضایی در بین خانم‌ها است و این وسایل مختلفی باعث خود ارضایی و تحریک عمیق دستگاه تناسلی زنان می‌شود که آنها را از حالت طبیعی زودتر به ارگاسم و لذت جنسی می رساند در نتیجه فرد رابطه جنسی ارگاسم را تجربه نمی کند و این امر باعث عدم رضایت رابطه جنسی و بروز مشکلات زناشویی می‌شود این موضوع به خصوص درباره دخترانی که قبل از دوران مجردی خود ارضایی را انجام می‌دهند بسیار شایع‌تر است.

  • آسیب ناحیه تناسلی

خانم ها بخش عظیمی از ناحیه تناسلی آنها که در رابطه جنسی تحریک می شود در داخل بدن قرار دارد و قابل مشاهده نیست معمولا زمانی که خود ارضایی تنها محدود به ناحیه خارجی دستگاه باشد آسیب وارد نمی‌شود اما اگر خانم ها باطری قسمت داخلی ناحیه تناسلی خودارضایی داشته باشد مشکلاتی برای آنها در بر خواهد داشت نواحی داخلی تناسلی خانم ها حساس است بنابراین وارد کردن فشار و یا تحریک بیش از اندازه و به روش‌های نادرست می‌تواند باعث ایجاد آسیب شود این آسیب ها می تواند شامل پارگی رگ ها یا بخش‌های مختلف دستگاه تناسلی شود که می تواند به اعصاب آن آسیب وارد کند.

  • نامنظم شدن عادت ماهانه و تشدید درد و خونریزی

از عوارض دیگر خودارضایی در زنان می توان به نامنظم شدن عادت ماهانه اشاره کرد چرا که تحریک بیش از اندازه ناحیه تناسلی باعث ترشح زیاد هورمون های جنسی می شود و می تواند این امر باعث به هم خوردن تعادل بین هورمون ها شود و برای زمان شروع عادت ماهانه درد و خونریزی زیادی را باید تحمل کند این موضوع در دراز مدت روی تخمدان ها نیز تاثیر می گذارد و می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند تنبلی و کیست تخمدان نیز شود.

  • آسیب زدن به جنین

معمولاً خودارضایی در خانم ها در دوران بارداری بیشتر از دوران دیگر شایعات را که در این دوران با بهم خوردن هورمون ها باعث می شود که به عنوان افزایش میل جنسی بیشتری پیدا کند و معمولاً این میل را با خود ارضایی برطرف می‌کند انجام این کار در دوران بارداری باعث گرفتگی لگن و فشار آوردن به لگن می شود و در نتیجه ممکن است  برخی مشکلات برای او ایجاد شود توجه کنید که انجام رابطه جنسی در دوران بارداری ممنوع نیست بنابراین اگر نیاز دارید که رابطه داشته باشید می توانید با مشورت پزشک و در شرایط کنترل شده آن را برطرف کنید.

عوارض روحی خود ارضایی در مردان و زنان

  • بی حوصلگی

بسیاری از افراد که به خودارضایی اعتیاد پیدا می کنند بی حوصله می شود چرا که خود ارضایی باعث کاهش قوای جنسی و افزایش خستگی می‌شود و حوصله و انرژی کافی را از افراد می‌گیرد به علاوه افرادی که برای مدت طولانی و دفعات زیاد به انجام این کار می پردازند و معمولاً به چیز دیگری به جز برطرف کردن نیاز جنسی فکر نمی‌کند در نتیجه حوصله انجام هیچ کاری را نخواهند داشت.

  • عدم تمرکز

خود ارضایی در مردان و زنان با ضعف حافظه و به ویژه در مرکز هم راحتی را کشف به خودارضایی اعتیاد پیدا می کند پس بیشتر تمرکز و حواس خود را به موضوعات جنسی می کند و تمرکز خود را بر دیگر مشکل ها و از بین می دهد

  • اضطراب شدید و طولانی مدت

افرادی که مرتب خودارضایی انجام می‌دهند ذهن آشفته و بی قرار دارد این افراد مدام با خود درگیر هستند و نمی‌توانند با افکار جنسی خود کنار بیایند و این باعث استرس در آنها می‌شود و دیگر فعالیت‌های آنها را تحت تاثیر قرار می دهد علاوه بر آن ترس  رسیدن کسی در حین انجام باعث افزایش استرس و نگرانی در آن‌ها می‌شود که این استرس زیاد شود

  • شرطی شدن در رابطه جنسی

در صورت تکرار خودارضایی ممکن است به خود تلقین کند که با چیزی به جز خود ارضایی نمی تواند ارضاء شود در نتیجه اگر شریک جنسی به خوبی را تحریک کند و به اوج لذت برساند باز هم از نظر ذهنی ارضا نشده و احساس می‌کند که  ب خود ارضایی نیاز دارد در نتیجه نمی تواند از رابطه جنسی رضایت داشته باشد و همواره به دنبال فرصتی است که به خود ارضایی بپردازد.

  • پرخاشگری و ضعف اعصاب

تحقیقات نشان داده که خودارضایی برای مدت طولانی می‌تواند افراد را احساس کنند ممکن است حساسیت نسبت به نور صدای رفت و آمد بیشتر شود و در نتیجه فرد بسیار قوی تر از قبل از توان می‌شود و از عصبانیت را بپا خواهد کرد این نشان می‌دهد محرک های محیطی ممکن است فرد را به یاد تجربه خود ارضایی بیندازد و در نتیجه به دلیل اینکه نمی تواند در محیط کار یا خانه به انجام این کار بپردازند از عصبانی و پرخاشگر می شود.

  • افسردگی

افسردگی از عوارض شایع آن است که خود ارضایی را انجام می‌دهند و زنان در رابطه جنسی بیشتر از دخول باید از نظر ذهنی آماده شود تا بتوانند به ارگاسم و لذت واقعی برسد در خودارضایی معمولی زمینه‌ای برای خانم‌ها وجود ندارد و خیلی زود تر از زمان به اوج لذت می رسد و این موضوع باعث ایجاد احساس خلاء عاطفی در آنها می‌شود و کم‌کم افسردگی در آنها ایجاد می‌شود.

  • احساس گناه

خودارضایی در هیچ کجای دنیا عمل پسندیده به شمار نمی‌رود برابر این فرد معمولاً آن را به صورت پنهانی و با آگاهی به کار بسیار بدی انجام می دهد این موضوع باعث می‌شود که در حین انجام خود ارضایی احساس گناه داشته باشد و این احساس را همواره با خود به همراه داشته باشد همین موضوع باعث می‌شود که شخص خود را به عنوان یک انسان گناهکار بشناسد و دیگر اعتماد به نفس کافی را برای انجام کارهای خود نداشته باشد.

خودارضایی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل – خودارضایی

عوارض اجتماعی خودارضایی

خودارضایی این تنها روی روح و جسم فرد تاثیر منفی می گذارند می تواند روی رابطه اجتماعی و شغلی آنان نیز تاثیرگذار باشد معمولاً اعتیاد به خود ارضایی بروز مشکلات شغلی و اجتماعی را برای فرد در پی دارد از اعتیاد و هر چیز دیگری اعتیاد به این امر نیز باعث می شود شخص از انجام فعالیت‌های روزمره خود باز بماند در نتیجه گاهی مجبور به لغو فعالیت‌ها می‌شود که این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی و شغلی خود را از دست بدهد و ناتوان  زندگی عادی خود را ادامه دهد.
اثرات روحی و روانی خودارضایی بر رابطه فرد با اعضای خانواده و دیگران نیز تاثیر می گذارد بی حوصلگی پرخاشگری و عصبانیت از جمله مواردی است که روی ارتباط فرد تاثیر منفی به خودارضایی اعتیاد پیدا می‌کند نمی‌تواند در زمان کافی برای برقراری رابطه با دوستان و اطرافیان داشته باشد در نتیجه کردی داده دوستان کاهش پیدا می‌کند و شخص به فردی تنها تبدیل می شود.

روش های مناسب برای ترک خودارضایی

‌معمولاً افرادی که خودارضایی انجام میدهند پس از آن مواجه با مشکلاتی مانند ریزش مو مواجه میشوند و فکر ترک عادت زشت و ناپسند می افتد اما معمولاً این کار سخت و دشوار است و نیاز به اراده قوی دارد

  • ورزش کردن:
    ورزش کردن می‌تواند بدن را محکم و می‌کند و همچنین مشغله ذهنی را برای افراد ایجاد کند بدین ترتیب راحت می‌تواند خود ارضایی را از ذهنش پاک کند زیرا معمولاً انجام ورزش بر روی جسم و روح انسان بسیار مفید است.
  • جلوگیری از تحریک:
    معمولاً پوشیدن لباس های بسیار تنگ تحریکی برای انجام خودارضایی است بدین ترتیب چنانچه به دنبال ترک و جلوگیری از عوارض آن هستید و می خواهید از افسردگی و ریزش مو جلوگیری کنیم می توانید با پوشیدن لباس های راحت و مناسب تا حدودی از این امر جلوگیری کنید.
  • خواندن کتاب:
    معمولا کتاب و مجله می‌تواند فرد را غرق در موضوعاتی کند که باعث رفتن ذهن او به دنیای دیگری می‌شود این موضوع کمک می‌کند تا فکر راحت شود و دیگر به خود ارضایی فکر نکند بدین ترتیب برای از بین بردن عوارض مربوط به خود ارضایی می توانید مجله و کتاب بخوانید.
  • کوتاه کردن زمان حمام:
    معمولاً در اغلب موارد ماندن زیاد در حمام باعث می شود که به  سمت خود ارضایی برود بدین ترتیب معمولا افرادی که قصد ترک این کار را دارد باید مدت کوتاهی در حمام بماند به این ترتیب تا حدود زیادی می تواند از انجام این کار جلوگیری کنند.
  • پرهیز از پرخوری
    طبق گفته‌های پزشک معده انسان هیچ گاه نباید پر باشد زیرا می تواند باعث بروز مشکلاتی شود علاوه بر مشکلات رایج است که می‌توان زمینه‌ساز خودارضایی می‌شود به این ترتیب هیچ گاه تا سیری کامل غذا نخورید.

مزایای ترک خودارضایی

یکی از مهمترین مزایای ترک خودارضایی جلوگیری از ریزش مو از با ترک خودارضایی سطح هورمون های بدن به تعادل می‌رسد ترک خود ارضایی از نظر روحی و روانی و جسمی نیز برای فرد مناسب است زیرا ریزش مو می‌تواند باعث از بین رفتن زیبایی ظاهر شود و اعتماد به نفس فرد را کاهش دهد از دیگر مزایای ترک خود ارضایی به سلامت جنسی نیز می‌توان اشاره کرد.
در صورتی که خود ارضایی برای مدت طولانی ادامه پیدا نماید ممکن است باعث بروز مشکلات جنسی از جمله زود انزالی شود بدین ترتیب باعث بروز مشکلات در زندگی زناشویی می‌شود بدین ترتیب ترک خود ارضایی می تواند پایه زندگی را محکم کند ترک خود ارضایی می تواند و شادابی بیشتر افراد کمک کند .

خود ارضایی از نظر روحی و روانی فرد را دچار مشکل می‌کند و افسردگی های شدید را برای افراد در پی دارد بدین ترتیب معمولاً افرادی که این کار را ترک می‌کنند شاداب و سرحال تر از قبل به نظر می رسند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی بود که خودارضایی را انجام داده اید و اکنون به ترک آن بر آمده اید و می خواهید به تقویت بدن و موی خود بپردازید میتوانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی آمل  تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک مورد معاینه قرار گیری و روش درمانی مناسبی را برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن ها انتخاب کنید و به آن بپردازید

هزینه درمان ریزش مو با مزوتراپی  چقدر است؟

هزینه درمان در همه افراد بر اساس شدت ریزش مو ها،  ترکیبات محلول مزوتراپی،  تعداد جلسات ، مهارت پزشک و تعرفه کلینیک متفاوت خواهد بود.  ترکیباتی که در تزریق مزوتراپی برای افراد تعیین می‌ شود بر اساس کمبود مواد مغذی می باشد بنابراین دوز و ترکیبات محلول و مارک آن متفاوت می باشد.  همچنین تعداد جلسات بر اساس شدت ریزش مو ها متفاوت است.  بنابراین نمی‌ توان هزینه مشخص و دقیقی اعلام کرد.  برای آگاهی بیشتر از هزینه ها در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آمل با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید .مشاوره و ارائه خدمات در کلینیک  بین المللی پوست و مو و زیبایی آمل  رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از ترک خود ارضایی

  • سعی کنید مشکلات روحی خود را با  پزشک در میان بگذارید تا بتواند بهترین راه حل ها را در اختیار شما قرار دهند.
  •  راهکارهایی که پزشک در اختیار شما قرار می دهد را به خوبی اعمال کنید.
  •  سعی کنید خود را سرگرم  فعالیت های دیگر کنید تا از درگیر شدن ذهنتان به مسائل جنسی جلوگیری کنید .
  • پس از ترک این مشکل کم کم شاهد نتایج موثر در چهره،  اندام و روحیه خود خواهید بود.  بنابراین به طور ناخودآگاه  از این موضوع احساس رضایت خواهید کرد.
  •  از مسائلی که ذهن شما را درگیر  خود  ارضایی می کند دوری کنید.
  •  آسیب هایی که در دوره خود ارضایی به بدنتان وارد شده را درمان کنید.

 آقایان و خانم ها در دوره تکرار این عمل دچار ریزش مو می‌ شوند و این موضوع روحیه آن ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  بنابراین بهتر است برای پرپشت کردن و بازگرداندن حجم مو ها از روش های درمانی  در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آمل بهره مند شوید.

 مراقبت های پس از ترک خودارضایی

  •  سعی کنید که فکر خود را درگیر ورزش و مطالعه  کنید.
  •  لباس های راحت بپوشید.
  •  عواملی که باعث تحریک شما می شود را را از بین ببرید.
  •  سعی کنید رابطه اجتماعی خود را گسترش دهید و از تنها ماندن خودداری کنید.
  •  در هنگام استحمام زیاد در حمام نمانید.
  •  برای شستشوی بدن از آب ولرم استفاده کنید.
  •  برنامه خواب و تغذیه خود را تنظیم کنید تا از کمبود مواد مغذی و ایجاد استرس جلوگیری کنید.

اثرات و نتایج

وقتی تکرار خود  ارضایی در مدت طولانی انجام شود اثرات منفی آن به طور دائمی و طولانی مدت با افراد همراه خواهد بود و مشکلات اساسی برای آن ها ایجاد خواهد کرد . اگر بتوانید این عمل تا پسند  را ترک کنید و به دنبال رابطه جنسی سالم و با کیفیت باشید می توانید در مدت زمان کوتاهی عوارض ناشی از این بیماری  را برطرف کنید. پس از ترک خود  ارضایی پس از چند روز متوجه تاثیرات درمان و ترک خواهید آن شد و روحیه از دست رفته شما باز می گردد و از نظر  بدنی و تامین انرژی به سمت نتایج مطلوب هدایت می شوید.  شما می توانید برای باز گرداندن مو هایی که به دلیل این عمل از دست داده‌ اید را به روش‌های درمانی موثر مانند مصرف انواع ویتامین ها و فرایند  مزوتراپی بپردازید.  شما در طی جلسات مزوتراپی شاهد بازگشت مو های خود خواهید بود و پس از ۳ ماه نتایج قطعی آن از قبیل افزایش حجم مو ها و افزایش ضخامت تار های مو می باشید.

دوره نقاهت پس از ترک خودارضایی چقدر است؟

پس از ترک خود  ارضایی شما می توانید فعالیت های روزانه خود را به شکل مطلوب و بدون محدودیت انجام دهید.  سعی کنید در این دوران با انجام فعالیت‌ های ورزشی بدن خود را تقویت کنید . همچنین با یک برنامه غذایی مفید و سالم مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.  پس از ترک خودارضایی می توانید مجدداً به آغوش گرم خانواده بازگردید و وقت بیشتری را برای دوستان در نظر بگیرید.  این مسائل باعث شادابی و سرحالی  شما خواهد شد و مشکلات روحی شما اعم از افسردگی،  عدم تمرکز و کاهش حافظه را برطرف می‌ شود.

تعداد دفعات خود ارضایی چقدر است؟

وقتی افراد به خود ارضایی روی می آورند در بار های اول به اوج لذت می رسند بنابراین فکر می‌ کنند که با هر بار تکرار می توانند این لذت را مجددا تجربه کنند. در صورتی که این گونه نیست و به مرور زمان این عمل را بر اساس عادت انجام می دهند. پس به تدریج قوای جسمی،  جنسی و روحیه خود را از دست خواهند داد . معمولاً این افراد در طی زمان محدود چندین بار این عمل را تکرار می کند .
تعداد دفعات این عمل به روحیات افراد بستگی دارد هر چه تعداد دفعات خود  ارضایی بیشتر باشد آسیب بیشتری به بدن آن ها وارد می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

بزرگ کردن آلت تناسلی با تزریق ژل و چربی

آیا بزرگ کردن آلت تناسلی مردان امکان پذیر است؟

روش های کلفت کردن و بزرگ کردن آلت تناسلی چیست؟

نتیجه گیری

برقراری رابطه جنسی یک نیاز معمول همه افراد است و تمایل به خود ارضایی عاملی عمومی نیست. اما روز به روز آمار کسانی که به این عمل می‌ پردازند افزایش می یابد و عواملی مانند نداشتن برنامه منظم ورزشی،  عدم تحرک کافی و مشکلات روحی باعث می شود که افراد بیشتر به خود  ارضایی روی بیاورند.  پس بهتر است فعالیت های ورزشی و مطالعه کردن را جایگزین این عمل ناپسند قرار دهند  و در صورت نیاز با پزشکان مربوطه در این زمینه مشورت داشته باشند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

01191011510

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 24 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.amol

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود ، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicamol.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicamol.ir/36tz

لینک آپارات: https://aparat.com/v/D8Vku

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/2SmHReYc

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org/wiki/Clinicamol

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/oSMgDTYqIPk

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

معیار زیبایی چشم
اتو پلاستی گوش بدون جراحی
درمان گیاهی دیر انزالی مردان
دستگاه های لاغری موضعی
هیالورونیک اسید طبیعی
درمان لکه های عصبی صورت

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران آمل
  • 09120043630-01191011510
  • info@clinicamol.ir