تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر شقیقه

با افزایش سن، پوست صورت، استحکام خودش را از دست می‌دهد و ممکن است با افتادگی پوست در پلک و اطراف چشم مواجه شد. این موضوع باعث می‌شود تا زیبایی چشم‌ ها و چهره تحت تأثیر قرار گیرد. در بسیاری از موارد برای از بین بردن این افتادگی، از لیفت شقیقه استفاده می‌شود که به‌ منظور بالا بردن دم ابرو ها و زیبا تر کردن حالت آنها انجام می‌شود. با این کار می‌توانید به چشم‌ ها و ابرو های خود فرم ببخشید و جذابیت آ‌نها را دوچندان کنید. در واقع با استفاده از تزریق فیلر و لیفت شقیقه، چشم‌ های شما درشت‌ تر به نظر رسیده و فاصله آنها با ابرو ها نیز متناسب خواهد شد. لیفت شقیقه تنها عملی برای زیبا تر کردن جوان‌ ها نیست و افرادی که از چین و چروک‌ های ایجاد شده در گوشه‌ های چشم ناراضی هستند و افزایش سن، باعث افتادگی ابرو های آنها شده است نیز می‌توانند این کار را به‌ عنوان گزینه‌ای مناسب و کم دردسر برای جوانسازی صورت خود در نظر داشته باشند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل

تزریق فیلر شقیقه چیست؟

برای داشتن چهره‌ای شاداب و جوان، نباید نقش شقیقه‌ ها را نادیده گرفت. شقیقه‌ ها به مرور زمان و در گذر سال‌ ها، کمی گود می‌شوند و این موضوع تاثیری منفی در جذابیت ظاهری افراد خواهد داشت. به کمک تزریق ژل برای شقیقه ‌ها می‌توان این نگرانی را برطرف کرد و شادابی و طراوت را در این نواحی از صورت نیز به وجود آورد. این فعالیت مزیت‌ های قابل توجهی دارد که در این مطلب با آن‌ ها آشنا می‌شویم. برای پوشاندن گودی شقیقه‌ ها، از روش‌ های زیادی استفاده می‌شود.

گاهی افراد شقیقه‌ ها را با مو‌ های خود می‌پوشانند و گاهی از لوازم آرایشی برای این مناطق از صورت خود استفاده می‌کنند اما برای آن که دیگر نگران شکل ظاهری شقیقه‌ های خود نباشید، تزریق فیلر به شقیقه ها یک روش بسیار ‌ایده‌آل خواهد بود. روشی که با کم‌ترین عارضه‌ های جانبی و پایین‌ ترین میزان ریسک، بهترین نتایج را برای شما به وجود می‌آورد.

شقیقه‌ ها یکی از نقاط حساس بدن به شمار ‌می‌روند. به همین خاطر بسیار مهم است که تزریق ژل در این ناحیه حتما از سوی یک پزشک متخصص صورت بگیرد. اگر پزشک از تجربه، مهارت و تخصص کافی برخوردار نباشد، منطقه انجام تزریق را به درستی انتخاب نمی‌کند و نمی‌تواند شما را به نتایج دلخواه برساند. اگر برای تزریق ژل به شقیقه‌ ها به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید و این کار را در یک شرایط استاندارد زیر نظر یک پزشک متخصص انجام بدهید، شانس بسیار زیادی برای رسیدن به نتایج مطلوب از این فعالیت خواهید داشت.

همچنین می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آمل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و اگر علاقه دارید فرم و شکل ظاهری ابرو های خود را تغییر دهید زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

مراحل تزریق فیلر شقیقه

برای تزریق فیلر شقیقه مراجعه به یک متخصص مجرب و آشنا با آناتومی صورت ضروری است. پزشک برای انجام این عمل باید از محل قرارگیری عروق گیجگاهی و پیشگیری از ایجاد آسیب به آنها مطلع باشد و توانایی برقراری تقارن در دو طرف صورت را نیز داشته باشد. معمولاً برای ارزیابی دقیق تغییرات پس از تزریق فیلر به شقیقه ها قبل و بعد از عمل عکس گرفته می‌شود. ممکن است در یک طرف صورت برای برجسته سازی گیجگاه نیاز به فیلر بیشتری وجود داشته باشد؛ و لازم است پزشک با اشراف بر این نکات، تزریق را انجام دهد تا حداکثر تقارن در صورت برقرار شود.

این عمل نیز مانند سایر روش های جوانسازی و زیبایی، نیاز به مهارت و شناخت پزشک از آناتومی منطقه گیجگاه و دیگر نقاط صورت (برای برقراری تعادل و تناسب شقیقه با سایر اجزای چهره) دارد. بر اساس همین اصل، بخش های فوقانی و داخلی فضای گیجگاهی بیشترین نقش را در بهبود ظاهر صورت از نظر زیبایی دارند و می بایست اول پر شوند.

تزریق عمقی فیلر و سپس ماساژ آن، سبب اطمینان از حجم دهی یکنواخت فضای گیجگاهی می گردد. در گود افتادگی متوسط تا شدید شقیقه ممکن است در هر طرف به میزان نیم الی یک سی سی فیلر نیاز باشد که پزشک در این باره تصمیم خواهد گرفت. تزریق فیلر شقیقه به شرطی که اصولی انجام شود کاملا منطقه را یکنواخت پرمی‌کند و حرکتی ندارد.

در ناحیه گیجگاهی عروق سطحی فراوانی وجود دارد که تزریق ها باید از زیر یا بین آنها صورت گیرد. اگر به عروق این ناحیه آسیب وارد شد، با فشردن این ناحیه و کمپرس شقیقه، میتوان امکان ایجاد کبودی را کاهش داد.

تزریق فیلر به شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

شقیقه‌ ها در کناره‌ های صورت و در مجاورت چشم‌ ها قرار دارند. کاهش حجم این بخش از صورت، حتی روی افزایش چین و چروک نیز تأثیر می‌گذارد. این روند در دهه سوم زندگی آغاز شده و پس از چهل سالگی اوج می‌ گیرد. برای این وضعیت یک روش بسیار خوب وجود دارد و آن استفاده از فیلر‌ برای تزریق به این ناحیه است. مواد تشکیل دهنده فیلر ها می توانند از انواع مختلفی باشند که برخی از آنها به صورت طبیعی و برخی مصنوعی هستند. یکی از رایج ترین ترکیبات مورد استفاده در پرکننده های پوستی، اسید هیالورونیک (HA) است. HA ماده ای است که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد و در نگه داشتن آبرسانی و حجم دهی پوست نقش عمده ای دارد.این روش موجب می‌شود که دوباره طراوت را به شقیقه‌ ها برگردانید، چین و چروک صورت را کاهش بدهید و از ظاهری به مراتب جوان‌ تر و شاداب‌ تر نسبت به گذشته برخوردار شوید.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب تزریق فیلر شقیقه به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آمل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

افراد نامناسب جهت تزریق فیلر به شقیقه

تزریق فیلر یک روش جوانسازی پوست بی‌خطر و امن است؛ ولی در این مواقع استفاده از آن توصیه نمی‌شود:

▪︎در دوران بارداری و شیردهی

▪︎داشتن عفونت و التهاب در ناحیه تزریق

▪︎داشتن اختلال خونی و انعقادی

▪︎برخی از آتروفی های پوستی به دلیل استفاده از دارو های استروئیدی

▪︎نقض ایمنی

▪︎داشتن اگزمای پوستی

▪︎داشتن سابقه آلرژی و واکنش‌ های آنافیلاکسی

مزایای تزریق فیلر شقیقه

▪︎اصلاح ساختار صورت

صورت هر فردی دارای یک ساختار مشخص است. اگر هر گونه مشکلی در صورت فرد به وجود آید، این ساختار از بین می‌رود. شقیقه‌ ها دارای ظاهری مشخص هستند که گودی یا چین و چروکی که به خاطر گذر عمر در این ناحیه ایجاد می‌شوند، ساختار صورت را دچار تغییراتی می‌کنند.

▪︎افزایش رطوبت رسانی به پوست

رطوبت کافی اگر به پوست نرسد، به مرور زمان پوست کیفیت خود را از دست داده و حالت ارتجاعی آن از بین می‌رود. تزریق ژل به شقیقه کمک می‌کند تا پوست شرایط بهتری از نظر جذب رطوبت داشته باشد. مرطوب بودن پوست باعث نرمی و لطافت آن می‌شود و از طرفی دیگر منجر به جلوگیری از خشک شدن پوست نیز می‌گردد.

▪︎سرعت عمل بالا

یکی از مزایای اصلی تزریق فیلر شقیقه، سرعت عمل بالای این تکنیک است. با توجه به مقدار ژل بسیار کمی که برای این کار مورد نیاز است، معمولاً در مدت زمان اندکی تزریق فیلر شقیقه انجام می‌شود. سرعت عمل بالا باعث شده تا همه اقشار جامعه بدون اینکه اختلالی در کار آنها ایجاد شود، بتوانند از این روش زیبایی استفاده کنند.

▪︎عدم نیاز به جراحی

با توجه به اینکه هیچ‌گونه جراحی برای تزریق ژل به شقیقه‌ ها نیاز نیست، معمولاً عوارض آن هم بسیار کم و ناچیز هستند. به همین خاطر حتی افرادی که حساسیت بالایی نسبت به سلامتی خود نشان می‌دهند هم می‌توانند از این روش برای رفع گودی و چین و چروک شقیقه‌ های خود استفاده نمایند. معمولاً تزریق فیلر یا ژل با کمترین ریسک ممکن انجام می‌شود.

▪︎نتیجه طبیعی

بعد از تزریق فیلر شقیقه همه چیز کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد و هیچگونه علامت و نشانه غیر طبیعی در صورت مشاهده نمی‌شود. شاید همین موضوع است که به محبوبیت هر چه بیشتر تزریق ژل در بین اقشار مختلف جامعه منجر شده است.

▪︎مقرون به صرفه

تزریق فیلر شقیقه نسبت به سایر روش‌ هایی که برای رفع گودی و چین و چروک شقیقه اجرا می‌شوند، بسیار مقرون به صرفه است. به همین خاطر است که در این روش با صرف کمترین هزینه ممکن می‌توان بهترین نتیجه را مشاهده کرد.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار تزریق فیلر شقیقه در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آمل زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عوارض تزریق فیلر شقیقه

تزریق ژل و فیلر ، به عنوان یک درمان زیبایی ایمن در نظر گرفته می‌شود. با این حال، آن‌ها هنوز هم دارای برخی از خطرات و عوارض جانبی بالقوه هستند. عوارض جانبی رایج و در عین حال جزئی فیلر ها عبارت اند از: تورم و کبودی در محل تزریق، خونریزی جزئی، خارش، که همگی این علائم معمولاً پس از بهبودی پوست شما فروکش می‌کنند.

عوارض نادرتر ناشی از تزریق فیلر عبارت اند از: آسیب پوستی که باعث عفونت می‌شود، جای زخم، عدم تقارن یا گلوله شدن فیلر در زیر پوست، حرکت فیلر زیر پوست به ناحیه دیگری از صورت. این عوارض معمولاً نیاز به خالی کردن ژل دارند.

ژل‌ های HA (هیالورونیک اسید) را می‌توان با استفاده از یک درمان تزریقی حل کرد. با این حال، فیلر هایی مانند Bellafill اغلب نیاز به برداشتن با جراحی تهاجمی دارند.

شما می توانید تزریق فیلر شقیقه را با خیالی آسوده زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آمل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

آمادگی قبل از تزریق فیلر به شقیقه‌

توجه به نکات و مراقبت‌ های توصیه شده قبل از انجام فرایند تزریق فیلر به گیجگاه برای داشتن بهترین نتیجه الزامی است. در ادامه به برخی از نکات مراقبتی مهم در روز های قبل از پروسه تزریق پرکننده اشاره می‌کنیم:

▪︎برای جلوگیری از ایجاد کبودی‌ های وسیع و یا خونریزی‌ های احتمالی حین و پس از تزریق فیلر، مصرف هرگونه مسکن‌ و رقیق کننده‌ های خون نظیر آسپرین را یک هفته قبل از انجام تزریق ژل (تحت نظر پزشکتان) قطع کنید.

▪︎در صورت ابتلا به بیماری‌ های ویروسی مختلف در روز های منتهی به انجام تزریق فیلر، به پزشک خود اطلاع دهید و درمان‌ های مخصوص ویروس‌ ها را دریافت کنید.

▪︎استفاده از هرگونه مواد جوان کننده پوست نظیر کرم‌ ها و یا لوسیون‌ های جوان کننده و جلوگیری کننده از پیری پوست را در روز های منتهی به انجام تزریق فیلر قطع کنید.

▪︎دو هفته قبل از انجام تزریق فیلر برای هیچگونه عمل جراحی نظیر جراحی‌ های دندان، تاتو و دیگر موارد این چنینی اقدام نکنید.

▪︎برای جلوگیری از ایجاد درد و تورم‌ های سنگین پس از تزریق فیلر، از مصرف الکل، کافئین و غذا های پرچرب، پر نمک و پرکربوهیدرات 1 الی 2 روز قبل از جلسه تزریق فیلر خودداری نمایید.

▪︎در هفته منتهی به فرایند تزریق فیلر از هرگونه درمان پوستی نظیر عکس‌ برداری با اشعه، انواع لیزر ها و یا سایر اقدامات شیمیایی روی پوست خودداری کنید.

مراقبت‌ های بعد از تزریق فیلر به شقیقه‌

▪︎کاهش فعالیت‌ های سنگین: انجام ورزش‌ های سنگین به خصوص آن هایی که موجب اعمال فشار به سر و صورت می‌شوند (مانند وزنه برداری، ورزش‌ های رزمی، شنا، پیلاتس، زومبا و بوکس) باید محدود شوند؛ زیرا موجب گردش خون بیشتر و ایجاد تورم، التهاب و به خطر افتادن نتیجه تزریق ژل می‌گردند.

▪︎شستشو: بعد از گذشت 24 ساعت از تزریق فیلر شقیقه، به طور مرتب (حداقل یک بار در روز) شقیقه‌ های خود را تمیز کرده و با آب ولرم آبکشی کنید تا خطر عفونت کاهش یابد.

▪︎استفاده از کمپرس یخ: استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق فیلر شقیقه به منظور کاهش درد و جلوگیری از ورم و کبودی بسیار تأثیرگذار است.

▪︎عدم ماساژ شقیقه‌ ها: به منظور جلوگیری از کبودی، احساس درد و تغییر نتایج حاصل از تزریق فیلر در شقیقه از ماساژ دادن آنها اجتناب نمایید.

▪︎از محیط‌ های گرم و آفتاب مستقیم دور بمانید: توصیه می‌شود پس از تزریق فیلر در شقیقه تا حداقل 1 هفته از آفتاب گرفتن، استفاده از سالن سولاریوم، سونا و حمام داغ اجتناب نمایید؛ زیرا باعث نابودی فیلر، فاسد شدن آن و یا حرکت آن به نقاط دیگر صورت شود.

▪︎نحوه خوابیدن درست را بیاموزید: تا چند روز پس از تزریق، روی شقیقه‌ های خود نخوابید و به آنها فشار وارد نکنید. توصیه می‌کنیم که به پشت بخوابید و سر خود را با بالش بالا بیاورید.

▪︎دارو های تجویزی پزشکتان را فراموش نکنید: در طی چند روز اول احتمالاً درد های مختصری را در نواحی تحت درمان تجربه خواهید کرد، در این مدت حتماً از دارو های تجویزی پزشکتان به طور منظم استفاده کنید.

▪︎از مناطقی تحت درمان در برابر عفونت محافظت نمایید: تا زمانی که خطر ایجاد عفونت از بین نرود، زخم‌ ها را تمیز و خشک نگه دارید.

ماندگاری فیلر شقیقه

نوع فیلر تزریق شده و سن شما در زمان تزریق اولیه از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در ماندگاری تزریق ژل شقیقه هستند. با توجه به این عوامل، آثار ناشی از تزریق ژل در ناحیه گیجگاهی از ۶ ماه تا یک سال دوام خواهند داشت.

ماندگاری فیلر به نوع محصول، ناحیه درمان و بیمار بستگی دارد. بطور کلی، هرچه محصول متراکم‌ تر باشد و به نواحی عمیق‌ تر تزریق شود، ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد شد، گرچه این یک قانون دقیق و الزامی نیست. جهت حفظ نتیجه درمان، جراح زیبایی درمان را تکرار می‌کند و تنظیم مقدار و روش تزریق جهت کسب بهترین نتایج نیز لازم است.

ژل هیالورونیک اسید یک روش کاملاً موقتی است و از این رو اغلب به بیمارانی که برای اولین بار تزریق انجام می‌دهند، توصیه می‌شود که از این ژل استفاده کنند.

ژل‌ های مصنوعی ماندگاری طولانی‌ تری دارند، زیرا توسط بدن جذب نمی‌شوند. این ژل‌ ها گزینه مناسب در بیماران خاصی است، زیرا نتایج آن چندین سال دوام دارد و مجبور به پذیرش آن هستید و پزشک باتجربه و کار آمدی را انتخاب کنید که سبک زیبایی شناختی او، مورد پسند شما باشد.

انواع تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر شقیقه دارای دو نوع دائم و موقت می باشد:

▪︎تزریق موقت فیلر شقیه: تزریق فیلر برای گودی شقیقه به صورت موقت، یک روش درمانی کوتاه مدت است. تاثیر آن روی ناحیه مورد نظر به طور متوسط بین ۶ ماه تا یکسال می باشد. میزان ماندگاری تأثیر فیلر‌ ها علاوه بر نوع فیلر استفاده شده، به پوست افراد و سن آن‌ ها نیز بستگی دارد.

▪︎تزریق دائم فیلر شقیه: نوع دوم تزریق به صورت دائمی است. در این روش برای پر کردن فرورفتگی ‌ها از چربی‌ های موجود در بدن استفاده می‌شود. ماندگاری این روش بیشتر است. در صورتی که فرد مراقبت‌ های لازم را انجام دهد، تأثیر آن می‌تواند برای همیشه باقی بماند.

اهمیت درمان گودی شقیقه توسط متخصص ماهر و مجرب

تزریق شقیقه باید توسط متخصصین مجرب انجام شود، زیرا گیجگاه  ناحیه‌ای بسیار حساس در بدن محسوب می‌شود. در ناحیه‌ی شقیقه رگ‌ های خونی زیادی وجود دارند. از طرف دیگر کوچک‌ ترین اشتباه ممکن است باعث آسیب‌ رسیدن به چشم یا مغز شود. بنابراین بهتر است پیش از انجام تزریق فیلر برای فرورفتگی شقیقه در مورد تجربه کاری و تخصص جراح زیبایی، تحقیقات لازم را انجام دهید. همچنین می‌توانید از بیماران قبلی در مورد رضایت از نتایج به دست آمده سوال بپرسید. پزشک تزریق کننده فیلر شقیقه باید آشنایی کاملی با آناتومی صورت و ناحیه‌ی گیجگاه (شقیقه) و رگ‌ های موجود در آن داشته باشد.

نکات کلیدی تزریق فیلر در شقیقه

▪︎نقطه پایانی درمان معمولا زمانی است که ناحیه گیجگاهی هنوز مختصری مقعر بوده یا حداکثر صاف است. از اصلاح بیش از حد و محدب کردن ناحیه باید پرهیز شود. عمق صحیح تزریق نکته کلیدی جهت یکنواختی نتایج می باشد.

▪︎پر کردن بیش از حد این ناحیه دشوار است. پس از پر کردن یک سمت بیمار بهتر است تغییر ایجاد شده در همان طرف را به بیمار نشان دهید. چرا که سمت درمان شده به طور قابل توجهی نمای بهتری دارد. این کار به بیماری شما کلی از نتیجه نهایی را نیز نشان می دهد.

▪︎به دلیل عروق زیاد این ناحیه آسپیره کردن سرنگ پیش از تزریق فیلر جهت عدم قرارگیری در رگ به پیشگیری از تزریق داخل عروقی کمک می کند.

▪︎برخی از بیماران بدنبال درمان گود رفتگی ناحیه شقیقه متوجه مقداری بالا رفتن گوشه خارجی ابرو می شوند.

گودی شقیقه چه تأثیری بر چهره دارد؟

شقیقه‌ ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌ ها در زیبایی چهره هستند؛ زیرا انتهای چشمان و ابرو ها به این ناحیه ختم می‌شوند و پیشانی هم در بالای آنها قرار گرفته است. گود شدن و فرو رفتن این قسمت از صورت نه تنها می‌تواند باعث افتاده به نظر رسیدن پلک چشمان و ابرو ها شود، بلکه در افزایش چین و چروک‌ ها هم نقش به سزایی خواهد داشت.

اگر از نتیجه فیلر راضی نبودیم چکار کنیم؟

توصیه ما به شما در این مورد این است که صبور باشید و عجولانه تصمیم نگیرید. بعد از تزریق ژل، به علت ورود و خروج سوزن به درون بافت، پوست ملتهب، قرمز و کمی متورم به نظر می رسد. بهتر است اجازه دهید حداقل دو الی سه هفته زمان بگذرد، تورم فروکش نموده و ژل به اصطلاح درون پوست جا بیفتد و در صورت نارضایتی از نتیجه می توانید موردتان را با پزشک مطرح کنید.

معمولا نارضایتی از نتیجه ژل به دلیل برجستگی بیش از حد ناحیه ی مورد نظر، غیر قرینه بودن، ایجاد ناهمواری زیر پوست و امثالهم است. در مواردی مانند غیر قرینگی به راحتی و با تزریق ژل مجدد مشکل بر طرف می گردد اما در برخی موارد مانند افزایش بیش از حد حجم ناحیه ی مورد نظر، موارد زیر توسط پزشک به شما توصیه می شود:

اگر نتیجه ژل تزریقی برایتان کمی ناخوشایند است پزشک در درجه اول به شما توصیه می کند صبر کنید تا با گذشت زمان ژل درون پوستتان تجزیه شده و از بین برود (این روش صرفا برای ژل های با پایه ی اسیدهیالورونیک توصیه می شود)

استفاده از آنزیم های تجزیه کننده که این روش نیز صرفا برای ژل های بر پایه ی اسید هیالورونیک قابل انجام است.

تخلیه ژل (این روش بایستی توسط پزشک مسلط و آگاه به آناتومی صورت و دهان انجام شود).

فیلر شقیقه دائمی یا موقت؟

یکی دیگر از سوالات زیباجویان این است که کدام روش (موقت یا دائمی) برای تزریق شقیقه بهتر است؟ یکی از مهم‌ترین مزیت‌ های تزریق موقت این است که در صورت نارضایتی بیمار، قابلیت برگشت دارد. فیلر‌ های موقت را می‌توان با تزریق آنزیم هیالونورید‌ ها از بین برد. همچنین اثر آن نیز به صورت خود به خود بعد از بازه زمانی مشخص از بین می‌رود. اما در صورتی که بیمار بخواهد فیلر های دائمی را خارج کند، باید جراحی انجام دهد. جراحی عوارض مخصوص به خود را دارد و  ممکن است ظاهر اولیه بیمار تغییر کند.

علت فرورفتگی گیجگاه

مهم ترین علت فرورفتگی شقیقه کهولت سن است. با افزایش سن حجم صورت به طور کلی کاهش پیدا میکند. این موضوع باعث میشود که استخوان های گونه و شقیقه برجسته تر به نظر برسند و تناسب چهره فرد از بین برود. همچنین عضلات صورت افراد کهنسال به مرور زمان تحلیل میرود و ضعیف میشود. ضمناً باکاهش الیاف کلاژن و کاهش قابلیت ارتجاعی پوست صورت و کاهش چربی زیر پوستی، روند پیری و افتادگی تسریع میشود. تمام این موارد، علت های اصلی برای پیدا شدن چال و فرورفتگی در شقیقه هستند. البته برخی از بیماریها نیز باعث لاغر شدن صورت، تضعیف عضلات و کاهش چربی زیر پوست میشوند. البته برخی از افراد بدون سابقه بیماری، دچار پیری زودرس پوست میشوند و ممکن است فرورفتگی شقیقه‌ هایشان زود تر از موعد نمود پیدا کند. موارد زیر، نیز میتوانند علت به وجود آمدن فرورفتگی شقیقه در افراد باشند:

▪︎عادات غذایی ناسالم

▪︎ورزش های سنگین

▪︎کاهش وزن ناگهانی و زیاد

▪︎چاق و لاغر شدن پیاپی

▪︎استعمال دخانیات و اعتیاد

برای جلوگیری از درد ناشی از تزریق فیلر و ژل در شقیقه چه کاری انجام می دهند؟

پیش از درمان (بهتر است 45 دقیقه قبل از درمان اینکار انجام شود)، یک کرم بی‌حس کننده ( مانند EMLA یا LMX) در ناحیه تزریق استفاده می‌شود. می‌توان از یک سلفون روی کرم بی‌حس کننده استفاده کرد تا تاثیر آن افزایش یابد.

بی‌حسی موضعی نیز ممکن است به این ناحیه تزریق شود؛ مقداری بی‌حسی موضعی در فیلر وجود دارد. جهت کاهش درد و خطر بروز کبودی، همیشه از یخ استفاده می‌شود. نیتروز اکساید ( گاز خنده) نیز برای استفاده بیماران در زمان تزریق فیلر به شقیقه موجود است.

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل – تزریق فیلر

بهترین ژل‌ ها برای لیفت شقیقه

در حالی که سازمان غذا و دارو (FDA) چندین فیلر را تأیید کرده است، اما هیچ یک از آن‌ها را به طور خاص برای استفاده در شقیقه‌ ها تأیید نکرده‌اند. بنابراین این تزریقات، حتماً باید توسط یک متخصص آموزش دیده با احتیاط انجام شود.

در اینجا ژل‌ هایی که توسط FDA برای استفاده تأیید شده است را با هم مرور می‌کنیم:

▪︎اسید هیالورونیک (ژوویدرم (Juvéderm) و رستالین (Restylane)) که عمدتاً برای گونه‌ ها، چانه، پشت دست‌ ها، لب‌ ها، خطوط اطراف دهان، چین‌ های بینی و برای چین و چروک‌ های متوسط ​​تا شدید صورت تأیید شده است.

▪︎هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (Radiesse) که برای چین‌ های بینی و پشت دست‌ ها تأیید شده است.

▪︎پلی-ال-لاکتیک اسید (PLLA) (Sculptra Aesthetic) که برای چین‌ و چروک‌ های اطراف بینی تایید شده است.

▪︎پلی متیل متاکریلات (PMMA) و کلاژن (Bellafill) که برای چین‌ های بینی و اسکار های آتروفیک متوسط ​​تا شدید صورت و روی گونه‌ ها تأیید شده‌اند.

ریسک و عوارض جانبی لیفت شقیقه با فیلر

هر نوع فیلر تزریقی عوارض جانبی احتمالی دارد. برخی از آنها شایع و جدی نیستند، زیرا معمولاً در عرض یک هفته یا بیشتر از بین می روند اما برخی از عوارض جانبی نادر تر جدی تر هستند و در صورت عدم درمان مناسب می توانند منجر به عوارض طولانی مدت شوند. اطمینان حاصل کنید که پزشکتان از ژل یا فیلر معتبر و مورد تایید FDA استفاده می کند. در ادامه برخی از عوارض جانبی رایج که خفیف هستند و معمولاً در عرض ۱ تا ۲ هفته از بین می روند را برایتان گلچین کرده ایم:

▪︎ورم

▪︎سرخی

▪︎درد

▪︎کبودی

▪︎کهیر

▪︎خارش

برخی از عوارض جانبی هم هستند که طبیعی نیستند و بسیار حادتر و جدی تر هستند و به هیچ عنوان هم به طور طبیعی و خود به خود از بین نمی روند. در اینجا برخی از عوارض جانبی نادر تر اما جدی آورده شده است:

▪︎عفونت

▪︎نشت ژل از محل تزریق

▪︎گره هایی که در نزدیکی محل تزریق ظاهر می شوند.

▪︎رشد التهابی به نام گرانولوم

▪︎حرکت ژل از ناحیه تزریق خارج به سمت سایر نواحی نزدیک صورت

▪︎آسیب عروق خونی

▪︎از دست دادن بینایی ناشی از تزریق فیلر به شریان هایی که خون را به چشم شما می رسانند

▪︎مرگ بافت صورت در اثر انسداد جریان خون

کدام فیلر شقیقه برای من مناسب است؟

با وجود تعداد بسیاری از محصولات فیلر در بازار، بدون راهنمایی جراح زیبایی با تجربه، دانستن اینکه کدام گزینه مناسب شما است، سخت خواهد بود. هر محصول فرمول مخصوصی دارد تا بافت، تراکم و عمق تزریق خاصی را شکل دهد و به این معنی است که هر ژل برای رفع مشکل خاصی تاثیرگذاری بیشتری دارد. سرانجام اینکه پزشک تعیین می‌کند که کدام محصول برای شما مناسب است.

دوره نقاهت تزریق فیلر شقیقه

تزریق ژل و انواع فیلر در شقیقه ها برای لیفت تمپورال تنها چند دقیقه طول می کشد و زمان بهبودی کامل آن کمتر از چند روز است. همچنین نیازی نیست که بعد از عمل تحت بیهوشی قرار بگیرید یا کسی شما را به خانه ببرد. از سوی دیگر، جراحی پلاستیک نیاز به بیهوشی و در برخی موارد پذیرش در یک مرکز پزشکی دارد و این موضوع می تواند پرهزینه تر از یک روش سرپایی باشد و بهبودی کامل پس از جراحی صورت گاهی اوقات می تواند هفته ها طول بکشد و با ناراحتی و عوارض بسیار بیشتری همراه است.

تزریق ژل و فیلر برای رفع فرورفتگی شقیقه چه خطراتی دارد؟

تزریق ژل در شقیقه روشی کاملاً مطمئن در نظر گرفته می‌شود، و به دلیل تاثیرات مختلف می‌تواند بکار گرفته شود. با این حال، شقیقه یکی از سخت‌ ترین نواحی برای تزریق از نظر آناتومی است، که به دلیل تعداد رگ‌ های خونی در این ناحیه و نوع رگ‌ ها است. یک تزریق اشتباه در این ناحیه می‌تواند منجر به نابینایی شود. اطمینان حاصل کنید که شما و پزشک قبل از انتخاب این روش درمانی خطرات احتمالی را شناسایی و بررسی می‌کنید.

چه زمانی نیازمند تزریق ژل به شقیقه هستیم؟

شاید برخی از افراد اطلاع کافی نداشته باشند که چه زمانی نیاز به تزریق فیلر شقیقه دارند. معمولا شقیقه‌ ها همیشه باید با سایر نواحی پوست صورت هماهنگی داشته باشند. یعنی هر گونه گودی یا چین و چروکی که در قسمت شقیقه‌ ها ایجاد شود، ممکن است هماهنگی شقیقه با سایر بخش‌ های صورت را از بین ببرد. به همین خاطر هر وقت گودی یا چین و چروک در قسمت شقیقه مشاهده شود، نیازمند تزریق فیلر به شقیقه هستیم.

شقیقه‌ ها یا باید کاملا صاف باشند یا مقداری محدب. در صورتی که شقیقه‌ ها صاف یا محدب نباشند، تقریبا در حالت مقعر قرار می‌گیرند که این حالت تاثیر منفی بر روی ظاهر فرد می‌گذارد. تزریق چربی به شقیقه‌ ها باعث می‌شود مجددا شقیقه‌ ها حالت محدب یا صافی قبلی خود را به دست آورند. از این رو معمولا افرادی که به خاطر افزایش سن دچار گودی یا مقعر شدن شقیقه شده‌اند، به دنبال تزریق فیلر به شقیقه هستند. عدم تزریق ژل به شقیقه می‌تواند در زیبایی چشم‌ها نیز تاثیر منفی بگذارد. با توجه به این موضوع، مراجعه به کلینیک‌ های زیبایی برای تزریق ژل به شقیقه در سال‌ های اخیر بسیار زیاد شده است.

اهمیت تزریق فیلر به شقیقه

قطعا همه ما به دنبال زیبایی هستیم زیرا هر انسانی به طور ذاتی زیبایی را دوست دارد. به همین خاطر است که استفاده از روش‌ های مختلف زیبایی هر روز در حال گسترش است. یکی از دلایل اهمیت تزریق فیلر شقیقه نیز زیبایی است. چین و چروک‌ ها و یا گودی که در قسمت شقیقه ایجاد می‌شود، زمینه‌ ساز ظهور علائم پیری در صورت می‌باشند. به همین خاطر باید با یک روش ایمن و کاربردی، این علائم از بین بروند تا صورت همچنان زیبا و جوان باقی بماند. تزریق ژل برای شقیقه بسیار مفید بوده و باعث می‌شود چهره فرد بسیار جوان‌تر از قبل شود. به همین خاطر افراد زیادی در شهر های مختلف کشور به دنبال تزریق فیلر شقیقه هستند تا از این طریق بتوانند زیبایی اولیه خود را به دست آورند.

آیا تزریق فیلر به شقیقه ها دائمی است؟

نکته ای که لازم می‌دانیم بر آن تأکید داشته باشیم، موقت بودن تأثیر تزریق ژل و فیلر به شقیقه است. برخی از افراد با این تصور که بعد از تزریق فیلر برای همیشه شقیقه‌ های آن‌ ها عاری از چین و چروک شده و در نتیجه صورت همیشه جوان است، اقدام به این تکنیک کره و بعد از اینکه چند ماه شاهد از بین رفتن تاثیر تزریق ژل هستند، سرخورده خواهند شد. لازم است بدانید‌ که تزریق فیلر یک تکنیک موقتی است و اگر از بهترین ژل استفاده کنید شاید نزدیک به دو سال دوام داشته باشد ولی در عمده موارد، بین چند ماه تا یک سال بیشتر نمی‌توانید شاهد تأثیر ژل بر شقیقه‌ ها باشید.

آیا تزریق فیلر شقیقه ایمن است؟

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که به تزریق ژل شقیقه علاقه‌مند شده‌اید اما نگران خطرات و عوارض آن هستید. اگر این تکنیک را تحت نظر متخصص در کلینیک‌ های زیبایی انجام داده و مطمئن باشید که تنها از برند اصل استفاده می‌شود، این تکنیک هیچ خطری برای شما نداشته و کاملاً ایمن است. البته فراموش نکنید که سلامتی عمومی خود شما و عدم ابتلا به بیماری خاص و حساسیت، شرط لازم برای ایمن بودن تزریق فیلر شقیقه است.

فیلر شقیقه چه فوایدی دارد؟

▪︎نواحی توخالی را پر می کند: با افزایش سن، نواحی شقیقه‌ چربی خود از دست می‌دهند و در غیاب حجم طبیعی، ظاهری توخالی پیدا می ‌کنند. فیلر های پوستی مانند اسید هیالورونیک می ‌توانند به پر کردن این حفره ‌ها و بازگرداندن حجم به شقیقه‌ ها و ناحیه ابرو به حالت طبیعی کمک کنند.

▪︎چین و چروک را کاهش می دهد: بسیاری از فیلر های پوستی می توانند به ناحیه شقیقه حجم دهند و پوست این منطقه را حجیم کنند. این کار می تواند به کشیده شدن پوست و کاهش ظاهر چین و چروک اطراف شقیقه ها، چشم ها و پیشانی شما کمک کند. اسید هیالورونیک مخصوصاً برای این منظور مناسب است، زیرا بدن شما به طور طبیعی این ماده را تولید می کند. این بدان معنی است که بدن شما می تواند آن را بدون ایجاد هیچ گونه سمی دوباره جذب کند و نتایج آن به دست آمده از آن حداقل 12 ماه ماندگار باشد.

▪︎استحکام پوست را افزایش می دهد: برخی از فیلر های پوستی به بدن شما کمک می کنند تا کلاژن طبیعی تولید کند که می تواند چربی های شقیقه های شما را بازیابی کند. آن ها می توانند پوست را سفت کرده و چین و چروک ها را کاهش دهند و در عین حال ظاهری جوان تر به پوست ببخشند. پلی ال لاکتیک اسید نمونه ای از یک فیلر یا پرکننده است که می تواند به طور طبیعی پوست شما را برای تولید کلاژن تحریک کند و در نتیجه سفتی طبیعی تر پوست و کاهش چین و چروک را به همراه داشته باشد.

▪︎زمان عمل و دوره بهبودی را کاهش می دهد: تزریق فیلر های پوستی در شقیقه ها تنها چند دقیقه طول می کشد و زمان بهبودی کامل آن کمتر از چند روز است. همچنین نیازی نیست که برای انجام این عمل تحت بیهوشی قرار بگیرید یا کسی شما را به خانه ببرد. از سوی دیگر، در مقابل جراحی پلاستیک نیاز به بیهوشی و در برخی موارد پذیرش در یک مرکز پزشکی دارد که این می تواند پرهزینه تر از یک روش سرپایی باشد. همچنین بهبودی کامل جراحی صورت گاهی اوقات ممکن است هفته ها طول بکشد و با ناراحتی و عوارض بسیار بیشتری همراه است.

▪︎چشمان شما را بالا می برد: در برخی موارد، استفاده از فیلر های پوستی در شقیقه ‌ها می ‌تواند به بلند کردن و بالا کشیدن کناره‌ های نزدیک چشم‌ ها به شقیقه ‌ها کمک کند. حجم اضافی فیلر های پوستی می‌ تواند باعث سفت شدن و حجم دادن به پوست شود و ظاهر چین و چروک ‌هایی را که در اطراف چشم تجمع می‌ کنند و اغلب به آن «پای کلاغی» می ‌گویند را نیز کاهش دهد.

درمان خانگی گودی شقیقه

درمان خانگی برای رفع گودی شقیقه ها دارای اثرات موقتی است و به طور کامل نمی تواند فرو رفتگی های این قسمت را از بین ببرد. با این وجود شما می توانید اقدامات زیر جهت ایجاد تغییرات موقت در فرورفتگی شقیقه انجام دهید:

▪︎بدن خود را هیدراته نگه دارید

▪︎ماساژ و ورزش های صورت را روزانه انجام دهید

▪︎رژیم غذا های سالم شامل انواع سبزیجات، لبنیات و… را فراموش نکنید

تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق فیلر جهت لیفت شقیقه

انجام لیفت شقیقه توسط ژل به صورت سرپایی و طی چند دقیقه توسط جراح انجام می‌پذیرد.

فیلر چه کاری می تواند انجام دهد؟

▪︎می تواند لب های نازک را پر کند.

▪︎کانتور صورت را برجسته تر می کند.

▪︎چین و چروک و ظاهر خطوط را بر روی صورت کاهش می دهد.

▪︎می تواند ظاهر آکنه و جای زخم را بهبود بخشد.

▪︎ناهنجاری های صورت را بازسازی می کند.

▪︎کیسه های زیر چشم را کاهش یا از بین می برد.

انواع فیلر

اسید هیالورونیک

از تزریق اسید هیالورونیک می توان برای بهبود کانتور پوست و کاهش فرورفتگی های پوست ناشی از  زخم و جراحت یا آسیب استفاده کرد. از این نوع فیلرها، می توان جهت ایجاد بهبودی های چشمگیر در موارد زیر استفاده کرد :

▪︎رفع جای جوش

▪︎رفع فرورفتگی گونه ها

▪︎رفع خطوط اطراف چشم ( خطوط خنده )

▪︎رفع خطوط عمیق لبخند که از کنار بینی به گوشه های دهان منتقل می شوند.

▪︎رفع خطوط اخم بین ابرو ها

▪︎رفع خطوط گوشه های دهان ( خطوط ماریوت )

▪︎رفع خطوط پیشانی

لازم به ذکر است اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود.

پلی آلکیلیمید

پلی آلکیلیمید نیز نوعی پرکننده پوستی نیمه دائمی است و اغلب توسط جراحان زیبایی استفاده می شود. چین و چروک های عمیق تری مانند چین های بینی و اسکار های تورفته را برطرف کرده و استخوان های گونه و خط فک را تقویت می کند. پلی آلکیلیمید با بافت انسان بسیار سازگار است ، بنابراین نیازی به انجام آزمایش آلرژی پیش از تزریق آن نمی باشد.

اسید پلی لاکتیک

اسید پلی لاکتیک ؛ نیز نوعی دیگر از پرکننده های پوستی مصنوعی است که به صورت تزریق می شود و باعث تحریک تولید کلاژن می شود. این ماده بر خلاف سایر پرکننده های پوستی است زیرا نتایج فوری ایجاد نمی کند. البته از آنجا که به سرعت، تولید کلاژن را تحریک می کند نتایج آن در عرض چند ماه به تدریج ظاهر می شوند.

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل – تزریق فیلر

چه زمانی ژل گلوله می شود؟

پس از تزریق ژل ممکن است فیلر تزریقی زیر پوستتان گلوله شود. اما به چه علت چنین اتفاقی رخ می دهد؟

▪︎تزریق ژل های چینی، ارزان قیمت و بی کیفیت و یا تقلبی

تحت هیچ شرایطی از ژل های بی کیفیت و ارزان قیمت استفاده نکنید. استفاده از این ژل ها می تواند خطرات و عوارض جدی برایتان به همراه داشته باشد که گلوله شدن یکی از مشکلات شایعی است که تزریق این ژل ها به همراه دارد.

▪︎تزریق توسط افراد غیر پزشک و یا پزشکان بی تجربه

تزریق ژل نیازمند مهارت و تبحر پزشک است. انجام این کار توسط افراد غیر پزشک و یا پزشکانی که تجربه، مهارت و تکنیک درستی در این زمینه ندارند می تواند عوارضی هچون گلوله شدن ژل زیر پوست را به همراه داشته باشد.

▪︎تزریق حجم زیاد ژل و یا انتخاب برند نامناسب

اگر میزان حجم ژل تزریق شده به صورتتان نسبتا زیاد باشد، از برند نامناسب برای تزریق استفاده شود و یا تزریق سطحی انجام شود از جمله دلایلی است که می تواند باعث گلوله شدن ژل در زیر پوست باشد.

▪︎فشار و یا ضربه به ناحیه ی تزریق ژل

فشار دادن ناحیه ی تزریقی و یا ضربه به این ناحیه باعث تغییر شکل، تغییر حالت و یا جا به جایی مختصر در زیر پوست می شود که پیامد آن می تواند گلوله شدن ژل در زیر پوست باشد.

▪︎رعایت نکردن و بی توجهی به نکات مراقبتی پس از تزریق ژل

اگر به توصیه ها عنوان شده توسط پزشک پس از تزریق دقت نکنید و یا نسبت به رعایت برخی نکات مراقبتی بی توجه باشید احتمال ایجاد عوارضی مانند گلوله شدن ژل در زیر پوست وجود دارد.

هزینه فیلر شقیقه

هزینه‌ این روش به تجربه‌ پزشک، نوع فیلر مورد استفاده، موقعیت جغرافیایی و وسایل مورد نیاز برای درمان نیز بستگی خواهد داشت.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌ های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آمل با مشاوران و کارشناسان حرفه ای این کلینیک تماس بگیرید ، با آنها گفت‌وگو داشته باشید ، از هزینه انجام درمان و هر سوال دیگری که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید ، مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد همچنین میتوانید با اطلاع پیدا کردن از تخفیفات ویژه این کلینیک از آنها نیز بهره‌مند شوید.

سوالات متداول شما

۱. آیا فیلرهای شقیقه خطرناک هستند؟

خیر. این یک تزریق بسیار ایمن و در واقع ایمن‌ تر از تزریق به سایر نواحی صورت است.

۲. آیا ژل شقیقه حرکت می‌کند؟

ژل‌ ها به بافت تزریق می‌شوند، نه یک فضای توخالی، بنابراین از نظر فنی قابلیت “حرکت” را ندارند، اما در برخی موارد ممکن است بر حسب نحوه تزریق یا سایر علل، زیر پوست حرکت کنند، به همین دلیل است که تخصص در انجام آن و انتخاب ژل باکیفیت بسیار مهم است.

۳. نتیجه لیفت شقیقه با تزریق فیلر بعد از چند روز قابل مشاهده است؟

در واقع، شما می‌توانید تفاوت را بلافاصله بعد از تزریق ژل به شقیقه مشاهده کنید و به طور کلی، زمان زیادی برای انجام این کار نیاز نیست. می‌توانید انتظار داشته باشید که در اسرع وقت بهبود یابید. این ناحیه با پر کردن پوست از داخل، صاف‌تر به نظر رسیده و ظاهر شما را جوان‌ تر می‌کند. نتایج طی دو هفته اول پس از درمان بهتر می‌شوند؛ زیرا محصول ژل تزریق شده ته‌نشین شده و هرگونه تورم نیز فروکش می‌کند.

۴. آیا باید ناحیه تزریق شده را ماساژ داد؟

اگرچه بسیار نادر است ولی گاهی اوقات این ژل تزریق شده، می‌تواند در صورت اعمال فشار ثابت و کافی در زیر پوست حرکت کنند. به همین دلیل، ما به بیماران توصیه می‌کنیم تا دو هفته اول پس از تزریق ژل، ماساژ صورت (روی پوست درمان شده) یا میکرودرم ابریژن انجام ندهند.

۵. آیا تزریق فیلر برای لیفت شقیقه دردناک است؟

نه زیاد. به خصوص از آنجایی که از داروی بی‌حس‌ کننده حدود 40 دقیقه قبل از تزریق استفاده می‌شود، درد خاصی را قرار نیست حس کنید.  ولی ممکن است بعداً در همان شب با باز کردن دهان خود کمی حساسیت داشته باشید، مانند هنگام استفاده از نخ دندان.

۶. آیا در صورت افتادگی پلک با پزشک تماس بگیرم؟

بله، در صورت بروز این اتفاق، هر چه زود تر به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است پزشک قطره چشمی تجویز کند تا افتادگی پلک را برطرف کند.

۷. چه مقدار ژل برای پر کردن شقیقه‌ ها لازم است؟

استفاده از ژل برای شقیقه می‌تواند ظاهر صورت را بازیابی کند، زیرا کاهش حجم در شقیقه‌ ها می‌تواند ابرو ها را بد فرم نشان داده و شکل صورت را تغییر دهد. با پر کردن شقیقه‌ ها، می‌توان تفاوت چشمگیری ایجاد کرد. به طور معمول، بیماران از 1 تا 2 میلی‌لیتر برای پر کردن شقیقه‌ ها از این ژل‌ ها استفاده می‌کنند.

۸. چه زمانی ژل به بهترین حالت خود می‌رسد؟

از آنجایی که هر فرد با دیگری متفاوت است و نتایج اشخاص با هم تفاوت دارند، بیشتر بیماران نتایج درمان را در طول 24 تا 48 ساعت پس از تزریق مشاهده می‌کنند.

۹. آیا پس از تزریق فیلر می‌توان روی صورت خوابید؟

برخی از بیماران دوست دارند که شب بعد از درمان، به پشت بخوابند، گرچه شواهد دقیقی وجود ندارد که نشان دهد، حالت خوابیدن بر درمان فیلر تاثیرگذار است. با این حال، بهتر است به مدت یک هفته پس از درمان از خوابیدن روی صورت خودداری کنید.

۱۰. آیا خطر فیلر از بوتاکس کمتر است؟

احتمال بروز خطر و عارضه جانبی تزریق فیلر بیشتر از بوتاکس است. اما عوارض جانبی شدید به ندرت رخ می‌دهند.

۱۱. آیا تزریق فیلر شقیقه خطری به دنبال خواهد داشت؟

تزریق فیلر نیز مانند هر روش درمانی دیگری خالی از ریسک نیست. تزریق شقیقه در محل نامناسب می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. این موضوع اهمیت انتخاب پزشک متخصص با مهارت زیاد و تجربه کافی را مشخص می‌کند. تزریق فیلر به روش‌ های غیر استاندارد، استفاده از پرکننده‌ های نامرغوب و عدم مهارت پزشک، عوارض زیر را به دنبال خواهد داشت:

▪︎تزریق فیلر جهت پر کردن گودی شقیقه در محل نامناسب منجر به مسدود شدن رگ‌ های خونی می‌شود که نتایجی چون نابینایی و حتی مرگ را به دنبال دارد.

▪︎تزریق فیلر‌ های نامرغوب می‌تواند کبودی و حساسیت‌ های پوستی و در مواردی عفونت‌ های حاد پوستی ایجاد کند.

▪︎مشکل در جویدن و درد در قسمت فک نیز دیگر عوارض احتمالی تزریق فیلر هستند.

▪︎ممکن است بدن شما ژل یا چربی تزریق شده را پس بزند. در صورت وجود چنین مشکلی، پزشک باید در کوتاه‌ ترین زمان ممکن پرکننده‌ ها را خارج کند. البته این موضوع در موارد نادر رخ می‌دهد.

▪︎تورم از دیگر عوارض طبیعی تزریق فیلر برای فرورفتگی شقیقه است که بعد از گذشت چند روز به صورت کامل بهبود پیدا می‌کند.

با انتخاب پزشک مجرب، دیگر دغدغه‌ای بابت استفاده از فیلر نامرغوب یا تزریق در نقطه اشتباه نخواهید داشت. کلینیک زیبایی آمل یکی از بهترین و مجرب‌ترین متخصصان جراحی دهان، فک و صورت هستند که تزریق فیلر برای درمان فرورفتگی‌ های شقیقه را به خوبی و با کمترین عوارض انجام می‌دهند.

چگونه پزشک مناسب برای تزریق ژل و فیلر شقیقه را انتخاب کنیم؟

در ادامه سوالاتی را ارائه می‌دهیم که باید پیش از انتخاب پزشک، بپرسید:

آیا آنها پیشینه آموزشی و پزشکی یا تخصص در درمان‌ های زیبایی صورت دارند؟

آیا در حال حاضر مجوز پزشکی دارند؟

آیا مجوز انجام این درمان را دارند؟

آیا آنها برای تزریق ژل آموزش دیده‌اند؟

آیا تصاویری از قبل و بعد از کار های تخصصی خود برای انجام کاری که شما تصمیم به انجام آن دارید، دارند؟

آیا آنها هدف مورد نظر شما را درک می‌کنند؟

آیا پزشک شخصاً تزریق را انجام می‌دهد یا آن را به یک تکنسین دیگر واگذار می‌کند؟

سرانجام اینکه، باید شخص مناسبی را پیدا کنید که هدف مورد نظر شما را درک کند و کسی که با او احساس راحتی و اعتماد داشته باشید تا نتایج زیبایی که مدنظر شماست، به دست آید.

نتیجه گیری

بسیاری از مردم قدرت فیلر یا ژل را در از بین بردن خطوط اخم یا تقویت لب‌ ها می ‌دانند، اما در مورد لیفت شقیقه چطور؟ به نظر می رسد این قسمت از صورت نیز برای لیفت می تواند از تزریق ژل و فیلر های پوستی بهره ببرد.

دلیل آن این است که از دست دادن حجم در شقیقه ها می تواند تأثیر زیادی روی بقیه صورت داشته باشد. بنابراین در لیفت شقیقه با ژل، با هدف قرار دادن حفره‌ های شقیقه، بیماران می ‌توانند به روشی غیرجراحی ظاهری جوان تر داشته باشند. در واقع می توان گفت این روش مثل یک مینی لیفت صورت بدون نیاز به یک چاقوی جراحی است.

از دست دادن حجم در شقیقه ها می تواند منجر به ظاهری پژمرده و لاغر شود. با توجه به درمان های بسیار زیادی که برای این معضل وجود دارد، به نظر می رسد که لیفت شقیقه با ژل روشی کم هزینه تر و با مزایای بیشتری باشد. از فیلر و ژل می توان در این ناحیه برای بازگرداندن حجم از دست رفته، حجیم شدن پوست و ایجاد ظاهری گرد تر و جوان تر استفاده کرد. اگر شما هم تجربه ای در زمینه لیفت شقیقه دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آمل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرارگیرید و اگر کاندیدای مناسب تزریق فیلر به شمار می روید به انجام این روش بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

01191011510

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 24 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.amol

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آمل توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود ، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicamol.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/difw1

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

معیار زیبایی چشم
اتو پلاستی گوش بدون جراحی
درمان گیاهی دیر انزالی مردان
دستگاه های لاغری موضعی
هیالورونیک اسید طبیعی
درمان لکه های عصبی صورت

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران آمل
  • 09120043630-01191011510
  • info@clinicamol.ir